‘Van klachten kun je leren’
Het is mijn streven dat iedereen met een tevredenheid gevoel en goede uitkomst mijn praktijk verlaat. Het kan best voorkomen dat dat niet altijd het geval is.
Wat kunt u doen?
Ga het bespreken met mij. Dit kunt u zelf doen, of samen met iemand die u wilt vertegenwoordigen. U kunt uw vragen of bezwaren eventueel ook telefonisch, per e-mail of via het contactformulier voorleggen aan mij.
Het helpt mij als zelfstandige ondernemer en als relatietherapeut om een klacht te ontvangen om zodoende ervan te kunnen leren. Het is voor mij als therapeut belangrijk te weten dat er vragen zijn over de behandeling of dat er iets niet goed gegaan is. Mogelijk kan ik u meer informatie geven en/of de behandeling nogmaals uitleggen, is er een aanpassing nodig op mijn website of folders, of is er een herstel in onze therapeut-begeleidersrelatie nodig waardoor er weer een vertrouwen is. Het vertrouwen om verder te gaan of de begeleiding af te ronden.
Wat als wij er niet samen uitkomen?
Als we er samen niet uitkomen, kunt u contact opnemen met de Nederlands Verbond voor Psychologen, Psychosociale-therapeuten en Agogen (NVPA) waarbij ik als relatietherapeut ben aangesloten. De beroepsvereniging bespreekt met u de ontstane situatie en geeft aan welke mogelijkheden er zijn. Dit gesprek is vertrouwelijk.
Meer informatie over een klacht indienen of wilt u contact opnemen met de NVPA kan via het contact formulier van NVPA.